Mary Xmas (maryxmas) wrote,
Mary Xmas
maryxmas

про український жіночий рух

коли готувалася до виступу у Відкритому університеті (де я таки застудилася, щоб ви не сумнівалися -- горло болить, нежить страшна, сиджу в обнімку із коробкою паперових носовичків), зауважила, що всі, геть усі, навіть свіжі, тексти українською про український жіночий рух є спрощенським і перекривленим переказуванням оцього давнішого тексту Людмили Смоляр (земля їй пухом)
ЖІНОЧИЙ РУХ УКРАЇНИ ЯК ЧИННИК ГЕНДЕРНОЇ РІВНОВАГИ ТА ГЕНДЕРНОЇ ДЕМОКРАТІЇ В УКРАЇНСЬКОМУ СОЦІУМІ

(до речі, якщо вас цікавить історія українського жіночого руху у дореоволюційній Наддніпрянській Україні, а також загалом огляд історії українського жіночого руху, але ви не маєте книжки Марти Богачевської-Хом"як "Білим по білому", то можете почитати, відповідно, Смоляр.Минуле.Заради.Майбутнього та Смоляр.Жіночі студії в Україні звідси (фейсбук) чи звідси (екс.уа) )

при чому всі статті, які я нарила, відхрещувалися від фемінізму руками і ногами і наполягали, що українки -- вони такі благородні, що навіть не переймалися правами власне жінок, а дбали про всю націю.
на відміну від самої Смоляр, яка називала речі своїми іменами і казала, що це був фемінізм -- такий самий, як в Європі і Америці (і в Росії, між іншим. в них теж був жіночий рух, щоб ви не сумнівалися. тільки хитрожопі комуняки взяли всі напрацювання жіночого руху включно із правом голосу для жінок і зробили вигляд, що це все вони придумали і зробили). і що жінки боролися і за свої права, і за права своєї нації.

читала в процесі про те, як українські націоналісти-чоловіки чмирили жінок з жіночого руху у міжвоєнній підпольській Україні. (Мирослава Дядюк. Український жіночий рух у міжвоєнній Галичині: між гендерною ідентичністю та національною заангажованістю.)
таких самих націоналісток, між іншим.
лише одне те, що вони наважилися говорити про права жінок, що не обмежуються кухнею, церквою і дітьми, їх звинувачували в усіх смертних гріхах включно із вимиранням нації. ото дійсно, хто всрався -- невістка.

отакі вони, проблеми постколоніального фемінімзу -- що мусиш боротися проти чоловіків і жінок імперії за право не називатися хахлушкою і проти своїх чоловіків за право зватися людиною.
Tags: постколоніалізм, права жінок, теорія, історія
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 2 comments