Mary Xmas (maryxmas) wrote,
Mary Xmas
maryxmas

як боротися із сексистською рекламою

Olena Zaytseva

Що робити, якщо у рекламі (вивіски, меню, написи та зображення у кафе тощо) сексизм/приниження/образи/непристойності? Я почну, а може хтось продовжить і поділиться своїм досвідом та знаннями.
Крута ідея про рейтинг у Фб: знаходимо сторінку закладу у соцмережах і залишаємо відповідні оцінки та відгуки. Це працює!
Багато хто не любить звертатись до державних органів (цілком розумію!!) Але письмово поскаржитись в Департамент захисту прав споживачів теж можна - саме вони опікуються питаннями реклами і наділені тут владними повноваженнями (шукайте по слову реклама).

Аргументи у скарзі: згідно з ЗУ "Про рекламу" (ст 7) "Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності." Плюс ст 8: "У рекламі забороняється: ...розповсюджувати рекламу яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності; вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками статі." Департаменту можна додатково вказати про його повноваження, на які я дала посилання вище, та вимогу накласти штраф. Просто щоб вони зрозуміли, що людина розбирається і до скарги, можливо, уважніше поставляться.

UPD: Ще аргументи з ЗУ "Про захист прав споживачів" (ст 19): "Заборона нечесної підприємницької практики. Нечесна підприємницька практика включає... будь-яку діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною. Агресивною вважається підприємницька практика, яка містить елементи ...докучання або неналежного впливу. При встановленні того, чи містить підприємницька практика елементи ...докучання або неналежного впливу, до уваги береться: (!) вживання образливих (!) або загрозливих висловів". Тобто маємо нечесну підприємницьку практику, яка містить елементи неналежного впливу через образливі вислови. Трохи закручено, але як вже є.

Також можна поскаржитись міській владі через електронну скаргу на порталі 1551 (з проханням також залучити до вирішення питання відповідні органи, тоді є шанс, що вони самі перенаправлять скаргу кути треба). Це швидко. Текст можна той самий, але без вказівок на Департамент.

Звичайно - лише письмові скарги (або електронні, де це передбачено), усні повідомлення - сумнівна витрата часу, нмд.

Знайшла ще такі контакти, але щодо їх користі не скажу, не можу поки зрозуміти, що вони за фрукти:):
Не спробуєм, не дізнаємося :).

ПС: ось ще додають, що можна подати скаргу в Індустріальний гендерний комітет з реклами.Комітет має скоріш дорадчі повноваження, але чим в більше місць буде звернення, тим краще. А ще ось яка цікава фраза (корисна для скарг) є у них на сторінці:

"У своїй роботі ІГКР спирається на Стандарт НЕДИСКРИМІНАЦІЙНА РЕКЛАМА ЗА ОЗНАКОЮ СТАТІ СОУ 21708654 -002-2011. Розуміючи, що реклама має значний вплив на суспільну свідомість, Стандарт підтримано фаховими асоціаціями маркетологів та рекламістів, провідними ґендерними організаціями та іншими асоціаціями, члени яких є замовниками реклами."
Tags: корисне
Subscribe

  • дитятко і Сонячна система

    показувала дитині вчора приблуду на телефоні - SkyView. дитина завищала від захвату, відібрала в мене телефон і побігла по хаті видивлятися планети і…

  • першокласниця

    ми тут неохоче і трішки з жахом готуємося до першого вересня. форму не треба -- але треба світлий верх, темний низ. а в дитини такого одягу і нема. в…

  • несамовито заздрю своїй дитині

    сьогодні в крілсі у дантистки, поки їй свердилли зуба, вона _заснула_. я, дитина, котру в радняські часи лікували часто, багато і без анестезії --…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments